Ε Ι Ρ Η Ν Η  Γ Ρ Η Γ Ο Ρ Ι Α Δ Ο Υ 

H Ειρήνη Γρηγοριάδου γεννήθηκε το 1976 στην Θεσσαλονίκη. Είναι εικαστικός και ιστορικός της τέχνης.
1995-2000: Σπούδασε Ζωγραφική στην Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο εργαστήριο του Ευάγγελου Δημητρέα και του Γιώργου Γκολφίνου.
1998-1999: ERASMUS Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ανταλλαγής στο Τμήμα Ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης (UB), Ισπανία. 2001-2003: Απέκτησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (D.E.A) του Διδακτορικού Προγράμματος Ζωγραφική στην Ψηφιακή Εποχή: Συνάφεια και Ειδικότητα (Pintura en la Era Digital: Afinidad y Especificidad), από το τμήμα Ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης (UB).
2003-2006: Απέκτησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (D.E.A) του Διδακτορικού Προγράμματος Ιστορία, Θεωρία και Κριτική των Τεχνών: Καταλανική Τέχνη και Διεθνείς Συνδέσεις (Historia, Teoría y Crítica de las Artes: Arte Catalán y Conexiones Internacionales), από το τμήμα της Ιστορίας της Τέχνης στην Σχολή Γεωγραφία και Ιστορία του Πανεπιστημίου Βαρκελώνης (UB).
2006-2011: Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα στην Ιστορία Τέχνης από την Σχολή Γεωγραφίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Βαρκελώνης. Τίτλος: El archivo y las tipologías fotográficas. De la Nueva Objetividad a las nuevas generaciones de fotógrafos en Alemánia: 1920-2009, (Το Αρχείο και οι Φωτογραφικές Τυπολογίες. Από την Νέα Αντικειμενικότητα στις Νέες Γενιές Φωτογράφων στην Γερμανία: 1920-2009), επιβλέπουσα καθηγήτρια: Prof. Anna Maria Guasch Ferrer, μέλη επιτροπής: Prof. Francisco M. Jarauta, Prof. I. Julián και Prof. J. J. Lahuerta.
2012: Της χορηγήθηκε το «Εξαιρετικό Βραβείο Διδακτορικού Διπλώματος» (Premio Extraordinario de Doctorado) για την Διδακτορική της Διατριβή από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Βαρκελώνης μετά από πρόταση της Διδακτορικής Επιτροπής της Σχολής Γεωγραφίας και Ιστορίας του ακαδημαϊκού έτους 2010 / 2011.

Στις ερευνητικές της δημοσιεύσεις περιλαμβάνονται ενδεικτικά:Fragmentos de la historia: Walter Benjamin y Aby Warburg”, in Roots&Routes. Research on Visual Culture. Quarterly Magazine, Año 2, no 6, abril-junio 2012. “El espacio urbano en las prácticas fotográficas de la «Escuela de Düsseldorf»”, in De Arte, no 11, 2012. “Las tipologías fotográficas: el archivo y la fisiognomía en Alemania de Weimar”, in Anales de Historia del Arte, Vol.24, 2014, Universidad Complutense, Madrid. “La fotografía y la escritura documental del archivo institucional”, in Escritura e imagen, no 10, 2014. “The pathological rhythm of the archive”, in Mnemoscape Magazine, no 1, 2014. “Ο κάθετος χρόνος του αρχείου: η αρχαιολογική προσέγγιση των Bernd και Hilla Becher”, in Kριτική+Τέχνη, no 6, 2015, Aica Hellas.

Συνεργασίες σε Δημοσιεύσεις :                                                                                                                                          
        
2009: Συνεργασία και Ντοκουμεντάρισμα στο βιβλίο της καθηγήτριας Anna María Guasch Ferrer Οπτικές Αυτοβιογραφίες. Από το Αρχείο στον Κατάλογο, Μαδρίτη, Siruela, 2009 (Autobiografías visuales. Del archivo al índice, Madrid, Siruela, 2009).
2011: Συνεργασία και Ντοκουμεντάρισμα στο βιβλίο της καθηγήτριας Anna María Guasch Ferrer Τέχνη και Αρχείο (1920-2010). Γενεαλογίες, τυπολογίες και ασυνέχειες, Μαδρίτη, Akal Arte contemporáneo, 2011 (Arte y Archivo (1920-2010). Genealogías, tipologías y discontinuidades, Akal Arte contemporáneo, 2011).


Ερευνητικές Δραστηριότητες:                                                                                                                                          

2012: Διοργανώτρια του Σεμιναρίου «Η Αναρχειακή Ορμή στην Σύγχρονη Τέχνη» που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, στη Σχολή Γεωγραφίας και Ιστορίας και στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Βαρκελώνης (MACBA), στις 24 με 26 Οκτωβρίου το 2012. Εισηγήτρια της εναρκτήριας Διάλεξης του καθηγητή Wolfgang Ernst του Πανεπιστημίου Humbolt του Βερολίνου, και συντονίστρια της ακόλουθης συζήτησης.
2012: Διάλεξη «Οι Φωτογραφικές Τυπολογίες, το Αρχείο και η Ουμανιστική/Φυλετική Φυσιογνωμία στην Γερμανία της Βαϊμάρης» στο IV Σεμινάριο Complutense Νέων Ερευνητών της Ιστορίας της Τέχνης διεξαγόμενο στο Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης, στη Σχολή Γεωγραφίας και Ιστορίας, 3-4 Μαΐου το 2012. Τμήματα της Ιστορίας Τέχνης Ι (Μεσαιωνικής), ΙΙ (Μοντέρνας) και ΙΙΙ (Σύγχρονης).
2013: Διάλεξη «Οι Φανταστικές Τεκμηριώσεις του The Atlas Group» που πραγματοποιήθηκε στις 12 Νοεμβρίου το 2013, στο πλαίσιο των Προηγμένων Σπουδών της Ιστορίας Τέχνης του Μεταπτυχιακού «Τέχνη, Πολυπολιτισμικότητα και Παγκοσμιοποίηση» που διδάσκει η καθηγήτρια Anna Maria Guasch στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης στο Τμήμα Σύγχρονης Τέχνης της Σχολής Γεωγραφίας και Ιστορίας.
Είναι μέλος της Aica Hellas και μέλος της ερευνητικής ομάδας Global Art Archive (GAA) του πρότζεκτ Cartografía crítica del arte y la visualidad en la era global: Nuevas metodologías, conceptos y enfoques analíticos, [HAR 2010-17403] του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης της Σχολής Γεωγραφίας και Ιστορίας υπό την διεύθυνση της καθηγήτριας Anna Maria Guasch Ferrer, (http://globalartarchive.com/).

Η συμμετοχή της σε ομαδικές εκθέσεις περιλαμβάνει:                                                                                                        

«DEAS BA 2003» στο Fundació Vila Casas, Βαρκελώνη (2003). Eπιμέλεια Antónia Vilá. Εκπροσώπηση της Ελλάδας μαζί με τον Τάκη Καλδή στην ΙΙΙ International Triennial Exhibition of Contemporary Art, Novi Sad, Γιουγκοσλαβία (2002). Επιμέλεια και επιλογή του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη. «Σχεδιασμοί και Προγράμματα Υλοποίησης» στο Εικαστικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στη Λάρισα (2002), σε συνεργασία με το Πειραματικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης της Νεάπολης στη Θεσσαλονίκη (2001). Επιμέλεια και κείμενα του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη. «Οργανώσεις Χώρων και Εικόνες Ύλης», Haritos Gallery, Αθήνα (2002). Επιμέλεια Εμμανουήλ Μαυρομμάτη. Συμμετοχή στην 1η Μπιενάλε Φοιτητών των Ανωτάτων Σχολών Καλών Τεχνών Ελλάδος που οργανώθηκε από Τα Νέα της Τέχνης και Maris Hotels, υπό την αιγίδα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας και του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διάκριση: Τιμητικός Έπαινος (2000). Συμμετοχή στην έκθεση του αεροδρομίου Σπάτα στην Αθήνα μετά από την επιλογή επιτροπής που διεξάχθηκε από τους καθηγητές της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης (2000). 
«Heineken Art», Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (1997).

Δημοσιευμένες Κριτικές και Παρουσιάσεις της Καλλιτεχνικής Εργασίας:                                                                               

Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, “Νέες Κατοικίες, Νέα Ζωή, Balκan Art 02. Η Ειρήνη Γρηγοριάδου και ο Τάκης Καλδής στην τρίτη Διεθνή Triennale του Novi Sad, στη Γιουγκοσλαβία”, Τα Νέα της Τέχνης, Νο 112, Δεκέμβριος του 2002, Αθήνα, σ.12.
Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, «Σχεδιασμοί και Προγράμματα Υλοποίησης/ Projects and Programs of Materialization», Εκδόσεις Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη, 2002.
Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, «Οργανώσεις Χώρων και Εικόνες Ύλης», Haritos Gallery, Αθήνα, 2002.
Sava Stepanov, “Movements, New Habitats, New Existences”, in Balκan Art 02” (Κατ. Έκθ.), της τρίτης Διεθνής Triennale Σύγχρονης Τέχνης, Novi Sad, Γιουγκοσλαβία, 2002.
Συνέντευξη στο πλαίσιο της 1ης Μπιενάλε Φοιτητών των Ανωτάτων Σχολών Καλών Τεχνών Ελλάδος, Τα Νέα της Τέχνης, Νο 88, Ιούνιος-Αύγουστος του 2000, σ.11.
1η Μπιενάλε Φοιτητών των Ανωτάτων Σχολών Καλών Τεχνών Ελλάδος, (Κατ. Έκθ.), 2000, σ. 18.

«Heineken Art», Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (Κατ. Έκθ.), 1997.








E I R I N I  G R I G O R I A D O U

Εirini Grigoriadou is an artist and Art Historian, born in Thessaloniki in 1976. 1995-2000: She received her Diploma in Fine Arts at the Aristotle University of Thessaloniki, Greece in the workshop of Evangelos Dimitreas and Giorgos Golfinos. 1998-1999: ERASMUS European Exchange Program, Department of Painting, Faculty of Fine Arts, University of Barcelona (UB), Spain. 2001- 2003: Diploma of Advanced Studies (D.E.A) of the Doctorate Program Painting in the Digital Age: Affinity and Specificity (Pintura en la era digital: afinidad y especificidad), Department of Painting, Faculty of Fine Arts, University of Barcelona (UB). 2003-2006: Diploma of Advanced Studies (D.E.A) of the Doctorate Program History, Theory and Critic of Arts: Catalan Art and International Connections (Historia, teoría y crítica de las artes: arte catalán y conexiones internacionales), Department of Art History, Faculty of Geography and History, University of Barcelona (UB). 2006-2011: She holds a PhD (Doctoral Thesis) in Art History of the Department of Art History, University of Barcelona, Faculty of Geography and History. Title: El archivo y las tipologías fotográficas. De la Nueva Objetividad a las nuevas generaciones de fotógrafos en Alemánia: 1920-2009. (The Archive and the Photographic Typologies. From the New Objectivity to the New Generation of Photographers in Germany: 1920-2009). Supervisor: Professor Anna Maria Guasch Ferrer. Members of the committee: Prof. Francisco M. Jarauta, Pof. I. Julián and Prof. J. J. Lahuerta. 2012: Her Doctoral Thesis received the «Extraordinary Doctorate Award» («Premio Extraordinario de Doctorado») from the President of the University of Barcelona after the Doctoral Committee’s proposition of the Faculty of Geography and History for the academic year 2010 / 2011.
Some of her research publications include: “Fragmentos de la historia: Walter Benjamin y Aby Warburg”, in Roots&Routes. Research on Visual Culture. Quarterly Magazine, Año 2, no 6, abril-junio 2012. “El espacio urbano en las prácticas fotográficas de la «Escuela de Düsseldorf»”, in De Arte, no 11, 2012. “Las tipologías fotográficas: el archivo y la fisiognomía en Alemania de Weimar”, in Anales de Historia del Arte, Vol.24, 2014, Complutense University of Madrid. “La fotografía y la escritura documental del archivo institucional”, in Escritura e imagen, no 10, 2014. “The pathological rhythm of the archive”, in Mnemoscape Magazine, no 1, 2014. “Ο κάθετος χρόνος του αρχείου: η αρχαιολογική προσέγγιση των Bernd και Hilla Becher”, in Kριτική+Τέχνη, no 6, 2015, Aica Hellas.

Collaborations in Publications:
2009: Collaborator and Documentalist in the book of Professor Anna María Guasch Ferrer Visual autobiographies. The index file, Madrid, Siruela, 2009 (Autobiografías visuales. Del archivo al índice, Madrid, Siruela, 2009).
2011: Collaborator and Documentalist in the book of Professor Anna María Guasch Ferrer Art and Archive, 1920-2010. Genealogies, Typologies and Discontinuities, Madrid, Akal / Arte Contemporáneo, 2011 (Arte y Archivo (1920-2010). Genealogías, tipologías y discontinuidades, Akal/Arte contemporáneo, 2011).

Research Activity:
2012: Coordinator of the Seminar «The Anarchival Impulse in the Contemporary Art» held at the University of Barcelona, Faculty of Geography and History and at the Museum of Contemporary Art of Barcelona (MACBA), 24-26 October 2012. Presenter of the Keynote speech of the Professor WOLFGANG ERNST, Humbolt University, Berlin and Moderator of the subsequent discussion that followed.
2012: «The photographic typologies, the archive and the humanist/racial physiognomy of Weimar Germany». Lecture at the IV Complutense Seminar of Young Investigators of Art History, Complutense University of Madrid, Faculty of Geography and History, 3-4 May 2012. Departments of Art Histoy I (Medieval), II (Modern), and III (Contemporary).
2013: «The fictitious documentations of The Atlas Group». Lecture presented on 12 November 2013, within the framework of Master’s Advanced Studies of Art History «Art, Multiculturalism and Globalization», subject which the Professor Anna Maria Guasch gives, at the University of Barcelona, Department of Art History, Faculty of Geography and History.
Ιs a member of Aica Hellas and Associate Researcher of the Group Global Art Archive (GAA) in the project Critical Cartography of Art and Visuality in the Global Age: New Methodologies, Concepts, and Analytic Scopes [HAR2010-17403] under the direction of Anna Maria Guasch Ferrer at the University of Barcelona, Department of Contemporary Art History, Faculty of Geography and History, (http://globalartarchive.com/).

Her participation in collective expositions include:
«DEAS BA 2003», Fundació Vila Casas, Barcelona(2003). Curator Antónia Vilá. Representation of Greece along with Takis Kaldis in the «III International Triennial Exhibition of Contemporary Art», Novi Sad, Yugoslavia, (2002). Curator and Selector: Emmanuel Mavrommatis. «Projects and Programs of Materialization» Contemporary Center of Art in Larisa, (2002) in collaboration with Experimental Center of Contemporary Art in Neapoli, Thessaloniki (2001). Curator Emmanuel Mavrommatis. «Organizations of Spaces and Material Images», Haritos Gallery, Athens (2002). Curator Emmanuel Mavrommatis. Participation in the First Biennale of the Students of the Greek Schools of Fine Arts organized by Ta Nea Tis Technis - Maris Hotels under the auspices of the Athens School of Fine Arts and the Department of Fine & Applied Arts of the Aristotle University of Thessaloniki. Distinction: Commendation (2000). Participation in the exhibition at the Airport Spata in Athens after the selection committee that held from the Professors of the Fine Art School at the Aristotle University of Thessaloniki (2000). «Heineken Art», Macedonian Museum of Contemporary Art (1997).

Published Criticism and Presentations of the Artistic Work:
Emmanuel Mavrommatis, “Νέες Κατοικίες, Νέα Ζωή, Balκan Art 02. Η Ειρήνη Γρηγοριάδου και ο Τάκης Καλδής στην τρίτη Διεθνή Triennale του Novi Sad, στη Γιουγκοσλαβία”, in Ta Nea Tis Technis, Νο 112, December 2002, Αthens, p.12.
Emmanuel Mavrommatis, «Σχεδιασμοί και Προγράμματα Υλοποίησης/ Projects and Programs of Materialization», ed. Paratiritis, Thessaloniki, 2002.
Emmanuel Mavrommatis, «Organizations of Spaces and Material Images», Haritos Gallery, Athens, 2002.
Sava Stepanov, “Movements, New Habitats, New Existences”, in Balκan Art 02, (Cat. Exh.) International Triennial of Contemporary Art, Novi Sad, Yugoslavia, 2002.
Interview in the framework of the First Biennale of the Students of the Greek Schools of Fine Arts, published in Ta Nea Tis Technis, Νο 88, JuneAugust 2000, p.11.
First Biennale of the Students of the Greek Schools of Fine Arts, (Cat. Exh.), 2000.
«Heineken Art», Macedonian Museum of Contemporary Art, (Cat. Exh.), 1997.