H
Ειρήνη Γρηγοριάδου γεννήθηκε το 1976 στην
Θεσσαλονίκη. Είναι εικαστικός και
ιστορικός της τέχνης.
1995-2000:
Σπούδασε Ζωγραφική στην Καλών Τεχνών
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης στο εργαστήριο του Ευάγγελου
Δημητρέα και του Γιώργου Γκολφίνου.
1998-1999:
ERASMUS Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ανταλλαγής στο Τμήμα Ζωγραφικής
στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου
της Βαρκελώνης (UB),
Ισπανία. 2001-2003:
Απέκτησε το
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα
(D.E.A)
του Διδακτορικού
Προγράμματος Ζωγραφική
στην Ψηφιακή Εποχή: Συνάφεια και
Ειδικότητα (Pintura
en la
Era Digital:
Afinidad y
Especificidad),
από το τμήμα Ζωγραφικής
στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου
της Βαρκελώνης (UB).
2003-2006:
Απέκτησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα
(D.E.A)
του Διδακτορικού
Προγράμματος Ιστορία,
Θεωρία και Κριτική των Τεχνών:
Καταλανική Τέχνη και Διεθνείς Συνδέσεις (Historia,
Teoría
y Crítica
de las
Artes: Arte
Catalán
y Conexiones
Internacionales),
από το τμήμα της Ιστορίας
της Τέχνης
στην Σχολή Γεωγραφία
και Ιστορία του Πανεπιστημίου Βαρκελώνης
(UB).
2006-2011:
Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα στην Ιστορία
Τέχνης από την Σχολή Γεωγραφίας
και Ιστορίας
του Πανεπιστημίου Βαρκελώνης.
Τίτλος: El archivo y las
tipologías fotográficas. De la Nueva Objetividad a las nuevas
generaciones de fotógrafos en Alemánia: 1920-2009, (Το
Αρχείο και οι Φωτογραφικές Τυπολογίες.
Από την Νέα Αντικειμενικότητα στις Νέες
Γενιές Φωτογράφων στην Γερμανία:
1920-2009), επιβλέπουσα
καθηγήτρια: Prof. Anna Maria
Guasch Ferrer, μέλη επιτροπής:
Prof. Francisco M. Jarauta, Prof. I. Julián και
Prof. J. J. Lahuerta.
2012:
Της
χορηγήθηκε το «Εξαιρετικό
Βραβείο Διδακτορικού Διπλώματος»
(Premio
Extraordinario
de
Doctorado)
για την
Διδακτορική
της Διατριβή από
τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Βαρκελώνης
μετά από πρόταση της Διδακτορικής
Επιτροπής της Σχολής Γεωγραφίας και
Ιστορίας του ακαδημαϊκού έτους 2010 / 2011.
Στις
ερευνητικές της δημοσιεύσεις
περιλαμβάνονται ενδεικτικά:
“Fragmentos
de
la
historia:
Walter
Benjamin
y
Aby
Warburg”,
in
Roots&Routes.
Research on
Visual Culture. Quarterly Magazine,
Año 2, no
6, abril-junio 2012. “El espacio urbano en las prácticas
fotográficas de la «Escuela de Düsseldorf»”, in De
Arte, no
11, 2012.
“Las tipologías
fotográficas: el archivo y la fisiognomía en Alemania de Weimar”,
in Anales de Historia
del Arte, Vol.24,
2014, Universidad Complutense, Madrid. “La fotografía y la
escritura documental del archivo institucional”, in Escritura
e imagen, no
10, 2014.
“The pathological rhythm
of the archive”, in Mnemoscape
Magazine,
no
1, 2014.
“Ο
κάθετος χρόνος του αρχείου: η αρχαιολογική
προσέγγιση των Bernd
και Hilla
Becher”,
in
Kριτική+Τέχνη,
no
6, 2015, Aica
Hellas.
Συνεργασίες
σε Δημοσιεύσεις :
2009:
Συνεργασία και
Ντοκουμεντάρισμα στο βιβλίο της
καθηγήτριας Anna María
Guasch Ferrer
Οπτικές Αυτοβιογραφίες.
Από το Αρχείο στον Κατάλογο,
Μαδρίτη, Siruela, 2009
(Autobiografías
visuales. Del
archivo al
índice, Madrid,
Siruela, 2009).
2011:
Συνεργασία και Ντοκουμεντάρισμα στο
βιβλίο της καθηγήτριας Anna
María Guasch
Ferrer Τέχνη
και Αρχείο (1920-2010). Γενεαλογίες, τυπολογίες
και ασυνέχειες, Μαδρίτη,
Akal / Arte
contemporáneo,
2011 (Arte y
Archivo (1920-2010).
Genealogías,
tipologías
y discontinuidades,
Akal / Arte
contemporáneo,
2011).
Ερευνητικές
Δραστηριότητες:
2012:
Διοργανώτρια του Σεμιναρίου «Η
Αναρχειακή Ορμή στην Σύγχρονη Τέχνη»
που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο
της Βαρκελώνης, στη Σχολή Γεωγραφίας
και Ιστορίας και στο Μουσείο Σύγχρονης
Τέχνης της Βαρκελώνης (MACBA),
στις 24 με 26 Οκτωβρίου το 2012. Εισηγήτρια
της εναρκτήριας Διάλεξης του καθηγητή
Wolfgang Ernst
του Πανεπιστημίου
Humbolt του
Βερολίνου, και συντονίστρια της ακόλουθης
συζήτησης.
2012:
Διάλεξη «Οι Φωτογραφικές Τυπολογίες,
το Αρχείο και η Ουμανιστική/Φυλετική
Φυσιογνωμία στην Γερμανία της Βαϊμάρης»
στο IV Σεμινάριο Complutense
Νέων Ερευνητών της Ιστορίας της Τέχνης
διεξαγόμενο στο Πανεπιστήμιο Complutense
της Μαδρίτης, στη Σχολή Γεωγραφίας και
Ιστορίας, 3-4 Μαΐου το 2012. Τμήματα της
Ιστορίας Τέχνης Ι (Μεσαιωνικής), ΙΙ
(Μοντέρνας) και ΙΙΙ (Σύγχρονης).
2013:
Διάλεξη «Οι Φανταστικές
Τεκμηριώσεις του The Atlas
Group» που
πραγματοποιήθηκε στις 12 Νοεμβρίου το
2013, στο πλαίσιο των
Προηγμένων Σπουδών της Ιστορίας Τέχνης
του Μεταπτυχιακού «Τέχνη, Πολυπολιτισμικότητα
και Παγκοσμιοποίηση» που διδάσκει η
καθηγήτρια Anna
Maria Guasch
στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης στο
Τμήμα Σύγχρονης Τέχνης της Σχολής
Γεωγραφίας και Ιστορίας.
Είναι
μέλος της Aica
Hellas
και μέλος της ερευνητικής ομάδας
Global
Art
Archive
(GAA)
του πρότζεκτ Cartografía
crítica
del
arte
y
la
visualidad
en
la
era
global:
Nuevas
metodologías,
conceptos
y
enfoques
analíticos,
[HAR
2010-17403]
του
Πανεπιστημίου
της Βαρκελώνης της Σχολής Γεωγραφίας
και Ιστορίας υπό την διεύθυνση της
καθηγήτριας Anna
Maria
Guasch
Ferrer,
(http://globalartarchive.com/).
Η
συμμετοχή της σε ομαδικές εκθέσεις
περιλαμβάνει:
«DEAS
BA 2003»
στο Fundació
Vila Casas,
Βαρκελώνη (2003). Eπιμέλεια Antónia
Vilá.
Εκπροσώπηση της Ελλάδας
μαζί με τον Τάκη Καλδή στην ΙΙΙ
International Triennial
Exhibition
of Contemporary
Art, Novi
Sad, Γιουγκοσλαβία
(2002). Επιμέλεια και επιλογή του Εμμανουήλ
Μαυρομμάτη. «Σχεδιασμοί και Προγράμματα
Υλοποίησης» στο Εικαστικό Κέντρο
Σύγχρονης Τέχνης στη Λάρισα (2002), σε
συνεργασία με το Πειραματικό Κέντρο
Σύγχρονης Τέχνης της Νεάπολης στη
Θεσσαλονίκη (2001). Επιμέλεια και κείμενα
του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη. «Οργανώσεις
Χώρων και Εικόνες Ύλης», Haritos
Gallery, Αθήνα (2002).
Επιμέλεια Εμμανουήλ
Μαυρομμάτη. Συμμετοχή
στην 1η Μπιενάλε Φοιτητών των Ανωτάτων
Σχολών Καλών Τεχνών Ελλάδος που οργανώθηκε
από Τα Νέα της Τέχνης
και Maris
Hotels, υπό την αιγίδα της Ανωτάτης Σχολής
Καλών Τεχνών Αθήνας και του τμήματος
Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Διάκριση: Τιμητικός Έπαινος (2000).
Συμμετοχή
στην έκθεση του αεροδρομίου Σπάτα στην
Αθήνα μετά από την επιλογή επιτροπής
που διεξάχθηκε από τους καθηγητές της
Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης (2000).
«Heineken
Art»,
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (1997).
Δημοσιευμένες
Κριτικές και Παρουσιάσεις της Καλλιτεχνικής
Εργασίας:
Εμμανουήλ
Μαυρομμάτης, “Νέες Κατοικίες, Νέα Ζωή,
Balκan Art
02. Η Ειρήνη Γρηγοριάδου
και ο Τάκης Καλδής στην τρίτη Διεθνή
Triennale του
Novi Sad, στη
Γιουγκοσλαβία”, Τα
Νέα της Τέχνης, Νο
112, Δεκέμβριος του 2002, Αθήνα, σ.12.
Εμμανουήλ
Μαυρομμάτης, «Σχεδιασμοί και Προγράμματα
Υλοποίησης/ Projects and
Programs of
Materialization», Εκδόσεις
Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη, 2002.
Εμμανουήλ
Μαυρομμάτης, «Οργανώσεις Χώρων και
Εικόνες Ύλης», Haritos
Gallery, Αθήνα, 2002.
Sava
Stepanov,
“Movements, New
Habitats, New
Existences”, in
“Balκan
Art
02” (Κατ. Έκθ.),
της τρίτης Διεθνής Triennale
Σύγχρονης Τέχνης, Novi
Sad,
Γιουγκοσλαβία, 2002.
Συνέντευξη
στο πλαίσιο της 1ης Μπιενάλε
Φοιτητών των Ανωτάτων Σχολών Καλών
Τεχνών Ελλάδος, Τα
Νέα της Τέχνης, Νο
88, Ιούνιος-Αύγουστος του 2000, σ.11.
1η
Μπιενάλε Φοιτητών των Ανωτάτων Σχολών
Καλών Τεχνών Ελλάδος, (Κατ. Έκθ.), 2000, σ.
18.
«Heineken
Art»,
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης,
Θεσσαλονίκη (Κατ. Έκθ.),
1997.
E I R I N I G R I G O R I A D O U
Εirini
Grigoriadou is an artist and Art
Historian,
born in Thessaloniki in 1976. 1995-2000:
She received her Diploma
in Fine Arts at the
Aristotle
University
of Thessaloniki, Greece in the workshop of Evangelos
Dimitreas and Giorgos Golfinos. 1998-1999:
ERASMUS European Exchange Program, Department of Painting, Faculty of
Fine Arts, University of Barcelona (UB), Spain. 2001-
2003:
Diploma
of Advanced Studies
(D.E.A)
of the Doctorate Program Painting
in the
Digital
Age:
Affinity and Specificity (Pintura
en la era digital: afinidad y especificidad),
Department of Painting, Faculty of Fine Arts, University of Barcelona
(UB). 2003-2006:
Diploma of Advanced Studies
(D.E.A)
of the Doctorate Program History,
Theory and Critic of Arts: Catalan Art and International Connections (Historia,
teoría y crítica de las artes: arte catalán y conexiones
internacionales),
Department
of Art History, Faculty of Geography and History, University of
Barcelona (UB).
2006-2011:
She holds a PhD (Doctoral Thesis) in
Art History of the
Department
of Art History,
University
of Barcelona,
Faculty of Geography and History.
Title:
El
archivo y las tipologías fotográficas. De la Nueva Objetividad a
las nuevas generaciones de fotógrafos en Alemánia: 1920-2009. (The
Archive and the Photographic Typologies. From the New Objectivity to
the New Generation of Photographers in Germany: 1920-2009).
Supervisor:
Professor Anna
Maria Guasch Ferrer.
Members
of the committee: Prof. Francisco M. Jarauta, Pof.
I. Julián and
Prof.
J. J. Lahuerta.
2012:
Her
Doctoral
Thesis
received
the «Extraordinary
Doctorate Award» («Premio
Extraordinario de Doctorado») from
the President
of the University
of Barcelona after the Doctoral Committee’s proposition of the
Faculty of Geography and History for the academic year 2010 / 2011.
Some
of her
research publications include: “Fragmentos de la historia: Walter
Benjamin y Aby Warburg”, in Roots&Routes.
Research on Visual Culture. Quarterly
Magazine, Año 2, no
6, abril-junio 2012. “El espacio urbano en las prácticas
fotográficas de la «Escuela de Düsseldorf»”, in De
Arte, no
11, 2012.
“Las tipologías fotográficas: el
archivo y la fisiognomía en Alemania de Weimar”, in Anales
de Historia del Arte, Vol.24, 2014,
Complutense University of Madrid.
“La fotografía y la escritura
documental del archivo institucional”, in Escritura
e imagen, no
10, 2014.
“The pathological rhythm
of the archive”, in Mnemoscape
Magazine,
no
1, 2014.
“Ο κάθετος
χρόνος του αρχείου: η αρχαιολογική
προσέγγιση των Bernd
και Hilla
Becher”,
in
Kριτική+Τέχνη,
no
6, 2015, Aica
Hellas.
Collaborations
in Publications:
2009:
Collaborator
and Documentalist in the book of Professor
Anna María
Guasch Ferrer Visual
autobiographies. The index
file, Madrid, Siruela, 2009
(Autobiografías
visuales. Del archivo al índice,
Madrid, Siruela, 2009).
2011:
Collaborator and Documentalist in the book of
Professor
Anna María
Guasch Ferrer Art
and Archive, 1920-2010.
Genealogies, Typologies
and Discontinuities,
Madrid, Akal / Arte Contemporáneo, 2011 (Arte
y Archivo (1920-2010). Genealogías, tipologías y discontinuidades,
Akal/Arte contemporáneo, 2011).
Research
Activity:
2012:
Coordinator
of
the
Seminar
«The
Anarchival
Impulse
in
the
Contemporary
Art»
held at the
University of
Barcelona, Faculty
of Geography and History and at the Museum of Contemporary Art of
Barcelona (MACBA),
24-26 October 2012. Presenter of the Keynote speech of the Professor
WOLFGANG ERNST, Humbolt University, Berlin and Moderator of the
subsequent discussion that followed.
2012:
«The photographic typologies, the archive and the humanist/racial
physiognomy of Weimar Germany».
Lecture
at
the
IV
Complutense
Seminar
of
Young
Investigators
of
Art
History,
Complutense University of Madrid, Faculty of Geography and History,
3-4 May
2012.
Departments of
Art
Histoy
I
(Medieval),
II
(Modern),
and III
(Contemporary).
2013:
«The
fictitious
documentations
of
The Atlas Group».
Lecture presented on 12 November 2013, within the framework of
Master’s Advanced Studies of Art History «Art, Multiculturalism
and Globalization», subject which the Professor Anna Maria Guasch
gives, at the University of
Barcelona, Department of Art History, Faculty
of Geography and History.
Ιs
a member
of
Aica
Hellas and Associate
Researcher
of the Group Global
Art Archive
(GAA) in the project Critical
Cartography of Art and Visuality in the Global Age: New
Methodologies, Concepts, and Analytic Scopes
[HAR2010-17403]
under
the direction of Anna
Maria Guasch Ferrer at the University of Barcelona, Department of
Contemporary Art History, Faculty
of Geography and History, (http://globalartarchive.com/).
Her
participation
in
collective
expositions
include:
«DEAS
BA 2003»,
Fundació
Vila Casas,
Barcelona(2003).
Curator Antónia Vilá. Representation
of
Greece
along
with
Takis
Kaldis
in
the
«III International
Triennial Exhibition of Contemporary Art»,
Novi
Sad,
Yugoslavia,
(2002). Curator and Selector: Emmanuel
Mavrommatis.
«Projects
and
Programs
of
Materialization»
Contemporary
Center
of
Art
in
Larisa,
(2002)
in
collaboration
with
Experimental
Center
of
Contemporary
Art
in
Neapoli,
Thessaloniki
(2001).
Curator
Emmanuel
Mavrommatis.
«Organizations of Spaces and Material Images», Haritos
Gallery, Athens (2002). Curator
Emmanuel
Mavrommatis.
Participation
in
the
First
Biennale of the Students of the Greek Schools of Fine Arts organized
by Ta
Nea Tis Technis -
Maris Hotels under the auspices of the Athens School of Fine Arts and
the Department of Fine & Applied Arts of the Aristotle
University
of Thessaloniki. Distinction: Commendation
(2000).
Participation
in
the
exhibition
at
the
Airport
Spata
in
Athens
after
the
selection
committee
that
held
from
the
Professor’s
of
the
Fine
Art
School
at
the
Aristotle
University of Thessaloniki (2000).
«Heineken
Art»,
Macedonian Museum of Contemporary Art (1997).
Published
Criticism and Presentations of the
Artistic Work:
Emmanuel
Mavrommatis,
“Νέες
Κατοικίες,
Νέα
Ζωή,
Balκan
Art 02. Η
Ειρήνη
Γρηγοριάδου
και
ο
Τάκης
Καλδής
στην
τρίτη
Διεθνή
Triennale
του
Novi Sad, στη
Γιουγκοσλαβία”,
in
Ta
Nea
Tis
Technis,
Νο
112, December 2002, Αthens,
p.12.
Emmanuel
Mavrommatis,
«Σχεδιασμοί και Προγράμματα Υλοποίησης/
Projects
and
Programs
of
Materialization»,
ed.
Paratiritis,
Thessaloniki,
2002.
Emmanuel
Mavrommatis,
«Organizations of Spaces and Material Images», Haritos
Gallery, Athens,
2002.
Sava
Stepanov, “Movements,
New Habitats, New Existences”,
in Balκan
Art 02,
(Cat. Exh.) International
Triennial of Contemporary Art,
Novi Sad,
Yugoslavia,
2002.
Interview in the framework of the First Biennale of the Students of the Greek Schools of Fine Arts, published in Ta Nea Tis Technis, Νο 88, June –August 2000, p.11.
First
Biennale of the Students of the Greek Schools of Fine Arts, (Cat.
Exh.), 2000.
«Heineken
Art»,
Macedonian Museum of Contemporary Art, (Cat. Exh.), 1997.